تجویز نسخه‌ی سبز به منظور کاهش نرخ چاقی و دیابت نوع 2

 6 سپتامبر 2016- انجمن‌های دولت محلی (LGA) درانگلیس به پزشکان تجویز ورزش درفضای  سبز رابه منظور تشویق فعالیت بدنی دربیماران مبتلا به اضافه وزن توصیه کردند.

 بیش از 370 شورا واز انجمن‌های محلی درانگلستان دولت محلی یا LGAرا تشکیل می دهند که معتقدند این اقدام می‌تواند با افزایش نرخ چاقی و دیابت نوع 2 مقابله کند.

 LGAبه طور خاص از نسخه‌ی سبز برای بیماران توسط پزشکان عمومی با جلسات چهره به چهره و تماس‌های تلفنی بعنوان یک حرکت فعال حمایت می‌کند.

در نیوزلند این طرح  بوسیله‌ی 80 درصد از پزشکان خانواده اجرا گردید و بررسی های اخیر نشان می دهد این نسخه‌ی سبز منجر به یافته‌های مثبت از جمله بهبود سلامت در 72 درصد از افراد، 67 درصد بهبود رژیم غذایی و 51 درصد احساس و تناسب اندام بهتر گردید.

LGAبه پزشکان تعیین اهدافی برای فعالیت فیزیکی متوسط بمنظور بهبود سلامت بیماران چاق یا دارای اضافه وزن را توصیه می‌کند.

رئیس انجمن تندرستی هیئت LGAمی‌گوید: مدل نسخه‌ی سبز چیزی است که برای مقابله با مشکلات بهداشتی اصلی مانند چاقی و دیابت نوع 2 موثر است. درحال حاضر مثالهای خوبی در مورد اجرای این روش درانگلستان وجود دارد. در برخی  موارد به جای تجویز قرص، مشاوره‌هایی درمورد برخی از انواع فعالیت‌های فیزیکی متوسط خارج از منزل که می‌تواند برای بیماران بمراتب مفیدتر باشد، انجام می شود از جمله ی این فعالیت‌ها می‌توان به پیاده روی سازمان یافته، کار در گروههای محله‌ای و پارک‌ها و باغبانی در خانه اشاره کرد.

کالج سلطنتی پزشکان انگلیس از این حرکت استقبال  کرده و اصرار دارد که برای موفقیت این شیوه باید بین سرویس‌های خدمات بهداشتی و جامعه یکپارچگی وهماهنگی ایجاد شود.

دکتر Mowleسخنگوی RCGPمی‌گوید: با این حال، هرگونه تصمیم گیری برای سرمایه‌گذاری درطرح های تجویز اجتماعی و تطبیق آنها به طور گسترده تر نباید جایگزین سرمایه گذاری برای خدمات کلینیکی و بالینی شود.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2016/sep/lga-calls-for-green-prescriptions-to-reduce-rates-of-obesity-and-type-2-diabetes-98623601.html